DOBRODOŠLI NA WEB STRANICE ŽUPE LUG-BRANKOVIĆI
VRHBOSANSKA NADBISKUPIJA!

Naslovna Župne propovijedi BEZBOŽNICI UVIJEK KRIVO MISLE
BEZBOŽNICI UVIJEK KRIVO MISLE

Duhovna obnova u travnju 2011. za Župnu zajednicu

Stari zavjet nije slučajno nazvan Stari.

  • Kad je Isus nastupio kao novi čovjek u ovom starom svijetu zarobljenom grijehom i zlom, tek se vidjela starost starog.
  • Jer, Isus je  i otvorio sukob starog i novog svijeta.
  • Ako su Mojsije i mnogi drugi predvoditelji imali problema s vjernošću naroda, Isus uvijek živi ono što je Očevo, sluša Oca potpuno i do kraja.

S takvim stavom, Isus je sve više dolazio u sukob sa svojom okolinom.
Nije činio kompromise, čak i kad ga je Petar tako molio.
Isus je ne samo svojim učenicima, nego javno po selima i trgovima, drugačije govorio o Bogu nego tadašnji učitelji.
On o Bogu govori kao onaj koji ga pozna, koga je sam Bog poslao.
Matej evanđelista kaže: „… učio  je kao onaj koji ima vlast.“ (Mt 7,29)
Progovorio je o Bogu kao milosrdnom Ocu koji ljubi i prašta, koji ne sudi nikoga, već se raduje obraćenju i povratku svakog izgubljenog sina (Lk 15 pog.)

  • To nije bio Bog Starog Zavjeta.
  • To nije bio Bog kakvog su naviještali i tumačili farizeji i pismoznanci.

Iz Isusovih riječi o Bogu potekla je nada za grešnike, opterećene, zarobljene, bolesne, ožalošćene, a njih je Isus oslobađao i rasterećivao.
Isus je bio magnet.
Ne samo što je ukazao na Božju blizinu čovjeku, nego su mnogi jurili za Isusom.
Ali, bilo je i onih koji su zbog Isusove blizine čovjeku i novog pristupa Ocu, zauzeli jako neprijateljski stav.

  • Često su negodovali i izazivali sukobe, ali Isus ih zaobilazi.
  • Treba istaknuti, da je Isus, ne samo riječima, nego i svojim postupcima, bio povod mržnje i bijesa.

Narod je hrlio prema njemu i divio se gdje god se Isus pojavio.Divio se njegovu naučavanju.
Nije čudo što je kod protivnika izazvao ljubomoru koja se sve više pretvarala u mržnu.
Vrlo je rano donesena odluka da Isusa žele ubiti.


Evo jednog događaja:
Uđe Isus ponovno u sinagogu. Bijaše ondje čovjek usahle ruke. A oni vrebahu, hoće li ga Isus u subotu izliječiti, da ga optuže.(subota je za židove dan Gospodnji) On kaže čovjeku usahle ruke: Stani na sredinu! A njima će: Je li subotom dopušteno činiti dobro ili činiti zlo – život spasiti, ili pogubiti? No oni su šutjeli. A on, ražalošćen okorjelošću srca njihova, srdito ih ošinu pogledom pa reče tom čovjeku: Ispruži ruku! On ispruži ruku i ruka mu zdrava. Farizeji iziđu dadnu odmah s herodovcima na vijećanje protiv njega, kako da ga pogube“ (Mk 3,1-6)
Ova mržnja je sve više rasla, a odluka da ga ubiju bivala je sve konkretnija.
Sv. Ivan evanđelista navodi motive što Isus krši subotu i Boga naziva svojim Ocem. (5,18)
Ali konačnu odluku izreći će sam Veliki svećenik te godine, Kajfa!
Evo toga teksta:
"Stoga glavari svećenički i farizeji sazvaše Vijeće. Govorahu: Što da radimo' Ovaj čovjek čini mnoga znamenja. Ako ga pustimo tako, svi će povjerovati u nj, pa će doći Rimljani i oduzeti  nam ovo mjesto i narod! A jedan od njih – Kajfa, veliki svećenik one godine reče im: Vi ne znate ništa. I ne mislite kako je za vas bolje da jedan čovjek umre za narod, nego da sav narod propadne! … Toga dana odlučiše, dakle, odlučiše ubiti ga“(Iv
11, 47-53)
Apostol Ivan u svemu vidi otkupiteljski karakter Isusove muke i smrti.
Jer Isus je svjestan da želi izvršiti volju svoga Oca.
Njegova je smrt djelo pomirenja Boga i čovječanstva i ona je odavno proročki naviještena.
I obruč se oko Isusa sve više steže.
Odluka o smrti je donesena, samo je pitanje vremena.
Ali, treba biti jasno, nije im dano uhititi Isusa kad oni hoće, nego kad Isus sam to dopusti.

  • Slavio je Isus sa svojim učenicima Pashu, (Veliki četvrtak)
  • Bila je to posljednja i vječna gozba ljubavi, bio je to  Novi i vječni Savez u krvi Kristovoj.
  • Isusu dragovoljno predaje svoj život.

Kakva će biti optužba, nije ni bitno.
Proces će biti montiran.
Isus je šutio.
A po toj muci, smrti i uskrsnuću mi smo spašeni.
Zaključimo:
Krivo su mislili ovi bezbožnici.
Postavili su zasjedu pravedniku, jer im je smetao, jer se protivio njihovu ponašanju i životu.
Spočitavao je njihovo licemjerje života.
Bio je iskren i rekao im da je Sin Božji.
Bio je pravednik, a oni zaključiše: osudimo ga, neka mu dođe izbavljenje, kako veli.
Tako su mislili, ali se varaju, jer ih zloća zaslijepila.
Oni ne znaju tajna Božji. (Mudr 2, 12-22)

                                               Župnik

 

Copyright © 2009 Župa Lug - Brankovici. Sva prava pridržana.

PC Projekt
?>